Romney Camp Proves The Washington Post’s Offshoring Story is Bogus, But WaPo Refuses to Retract It!

For those of you just tuning in, The Washington Post — notorious for being caught in bed with The Obama Campaign — put out a hit-piece on Romney’s business record this week. The Obama camp has referenced this misleading piece in their new ad, calling Romney a “pioneer of outsourcing.” And that’s not all… quotes from the same piece have even made their way on to Obama’s teleprompter!

Essentially, this bogus WaPo story is helping Chicago build their bunk narrative that Romney is a heartless corporate raider (as opposed his actual label: an extremely successful American businessman).

Here is a look at the slides that the Romney camp sent to The Washington Post’s editors, including testimonials from the owners/former CEOs of the accused companies. Notice that four of the companies refute the claim, and two of them weren’t even involved with Bain Capital until Romney had finished his tenure.

Riddle me this: After reviewing these facts, how is it that WaPo still refuses to retract their inaccurate story?

I like the research that James Pethokoukis at American Enterprise Institute did on this a few days ago — definitely worth a read. Pethokoukis suggests a few more accurate headline options for the WaPo piece, rather than “Romney’s Bain Capital invested in companies that moved jobs overseas”:

– “Romney’s Bain Capital invested in companies that expanded overseas jobs overseas after he left”

– ”Romney’s Bain Capital invested in companies that had international employees before it bought them”

– “Romney’s Bain Capital invested in companies that created foreign call centers to deal with foreign customers”

UPDATE: For a complete, line-by-line takedown of the WaPo’s story, this is also a must read.

Follow @LukeGundy on Twitter…